In aceasta formula, legea isi propune sa transfere puterea catre televiziuni in detrimentul companiilor si agentiilor media, a declarat pentru Wall-Street.ro, Radu Florescu, presedintele, Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR), despre Ordonanta de Urgenta care modifica Legea Audiovizualului.
Potrivit noii legi, "orice achizitionare de spatiu publicitar televizat nu poate fi facuta de un intermediar decat in numele si pe seama beneficiarului final al publicitatii televizate", iar orice oferte de pret pentru achizitionarea publicitatii televizate, prezentate de acesti intermediari, vor fi "in mod obligatoriu confirmate in prealabil in scris cu radiodifuzorul".
“Se pare ca in aceasta formula, legea isi propune sa transfere puterea catre televiziuni in detrimentul companiilor si agentiilor media. Este foarte greu ca legea sa fie pusa in aplicare intrucat autorii ei nu au gandit-o atent si nu au inteles implicatiile acesteia. In mod curios, in ciuda tuturor problemelor actualului guvern se pare ca acesta lege a fost considerata de o importanta capitala astfel incat a fost publicata in secret intr-o maniera total netransparenta. Evident, in aceasta formula, legea va avea afecta modalitatea in care agentiile de media isi desfasoara operatiunile. Niciun guvern din lume nu intervine in felul in care companiile isi desfasoara activitatea atat de flagrant cum se intampla in cazul acestei legi”, explica Florescu.
Dupa ce noua lege a fost publicata in Monitorul Oficial saptamana trecuta, oficialii UAPR au afirmat ca vor cere Parlamentului Romaniei sa respinga Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Legii Audiovizualului 504/2002. De asemenea, UAPR vrea sa informeze Comisia Europeana si sa solicite comisarului european pentru justitie Viviane Reding, un punct de vedere oficial in legatura cu acest caz.
Florescu adauga ca