Consiliul de Administraţie al CFR SA, companie care înregistrează la bugetul de stat datorii totalizând 540 de milioane lei, fiind în atenţia FMI, a fost demis luni, la doar două zile după ce a avut o ieşire publică în care a acuzat, mai mult sau mai puţin mascat, că se fac presiuni menite să determine trecerea sub tăcere a rezultatelor unui control pe care l-ar fi dispus la una dintre unităţile regionalei CFR Iaşi.
Aceasta a fost condusă în perioada 2007-2009 de către actualul secretar de stat din Ministerul Transporturilor, Cristian Ghibu, fost director general al CFR SA anul trecut şi unul dintre apropiaţii ministrului.
Schimbarea CA e sublimă, dar e făcută doar pe jumătate
Conform OUG 109/2011, actul legislativ ce introduce guvernanţa corporativă în companiile de stat în România, în termen de 90 de zile de la numirea lor, consiliile de administraţie (CA) au obligaţia prezentării unui plan de administrare a companiei în cauză. Planul a trebuit prezentat la CFR SA de către echipa formată din economistul Lucian Isar - preşedinte al CA, Dimitris Sophocleous, director general al companiei, Enache Jiru, Dănuţ-Leonard Sandu şi Florian Raimund Kubinschi, aceştia fiind numiţi la data de 9 ianuarie 2013. Planul lor de administrare, prezentat zilele trecute Ministerului Transporturilor, a fost respins în mare secret fără nici un comunicat public pe această temă. De regulă, specialiştii în imagine ai ministrului Relu Fenechiu ţin să comunice public fleacuri oricât de mici, ce dau bine însă la imaginea politicianului PNL.
CA al CFR a prezentat anterior ministerului o schiţă de plan de administrare, care însă nu a fost pe placul MT. Ministerul nu a explicat însă prea bine ce aşteaptă de la CA CFR.
„Planul de administrare este în minister, spre examinare şi spre aprobare (...) Membrii AGA au hotărât că trebuie să facem nişte ajustări la planul de a