Sondajele au fost terminate și după sărbători se vor începe lucrările. – Se știe că „Dimineața” a fost singuril ziar care a dat relațiuni precise cu privire la construcția unui port maritim militar, indicând chiar punctul Mangalia. Am arătat atunci că Mangalia este localitatea cea mai indicată pentru un port maritim militar, vasele putând fi foarte bine adăpostite aici. Mai spuneam atunci că dacă diferendul nostru cu Bulgaria va fi rezolvat cu bine, dându-ni-se și un teritoriu la mare, Mangalia se va găsi cu totul afară de bătaia tunului bulgar și, deci, în siguranță. Putem anunța astăzi că comisiunea de ingineri care a fost trimisă să studieze terenul și-a terminat lucrările. Mai toate sondajele au fost făcute și un amănunțit raport s-a trimis ministerului de război.
Portul și chestia diferendului cu bulgarii
Curând după Sărbători se vor începe lucrările portului, care se vor face în felul marilor porturi din Occidentul Europei. Din cele de mai sus se poate vedea - încă o dată mai mult – că diferendul nostru cu Bulgaria s-a terminat cu totul satisfăcător pentru România, dându-se și porțiunea necesară de mare, pe lângă Silistra, și cei 3 kilometri dimprejur. La mare ni s-a dat un teritoriu până la punctul Șabla – ceea ce va face ca Mangalia chiar să fie departe de bătaia tunului bulgăresc. (N. Missirliu)
Tramvaiele asasine
Ieri de dimineață s-a continuat ancheta asupra acestei nenorociri, pentru a se stabili responsabilitățile. D. D. Moruzzi, prefectul Capitalei, s-a interesat asupra împrejurărilor în care s-a produs accidentul și a ascultat pe conducătorii celor două vagoane, Arvoiu Ion de la vechea societate, și Copăceanu, de la tramvaiul electric. S-a stabilit că manipulantul Copăceanu era absolut nepregătit pentru a conduce noul vagon. El fusese adus de la țară d ecinci zile și, în timpul acesta, fusese atașat pe lâng