Autorităţile şi aleşii locali din Brăila, Galaţi şi Tulcea s-au întâlnit, astăzi, la Brăila, în Sala Mare a Prefecturii, pentru a perfecta o asociere administrativ- teritorială care să pună la punct proiecte commune pentru cele trei judeţe.
Istoria regionalizării începe să se scrie la Brăila, odată cu cea de-a doua întâlnire dintre autorităţile din Brăila, Galaţi şi Tulcea, care a avut loc astăzi. Practic, cele trei comunităţi vor să facă o asociere numită “Dunărea de Jos” care să aducă bani pentru realizarea proiectelor ambiţioase de interes comun: pod peste Dunăre, spital regional multi-clinic, aeroport, drum expres.
Întâlnirea a fost una istorică. Cel puţin aşa pretind edilii şefi din judeţele Brăila, Galaţi şi Tulcea. Asocierea se vrea una de realizare a unei metropole care să răspundă doleanţelor tuturor cetăţenilor din trio-ul Brăila- Galaţi-Tulcea, o metropolă care, fiind a doua mare aglomerare urbană după Bucureşti din România, să aibă un cuvânt de spus în faţa Constanţei atunci când se va înfăptui regionalizarea.
Proiectul principal, aşa cum a fost el enunţat la aceasta întâlnire, este construcţia podului peste Dunăre, între Brăila şi Smârdad (Tulcea), obiectiv ce ar face legatura economico-socială dar şi turistică între Moldova, Muntenia şi Delta Dunării, cu legatură chiar spre Marea Neagră, pe relaţia auto Tulcea-Constanţa.
Potrivit preşedintelui Consiliului Judeţean Brăila, Gheorghe Bunea Stancu, podul nici nu ar costa mai mult de 120 de milioane de euro, în cazul unei concesiuni pe lucrări publice.
“Ce trebuia să făcem am făcut, respective proiectul de fezabilitate, iar podul este între cele opt mari proiecte ale României, acum aşteptăm vesti despre finanţare, n-o putem face prin parteneriat public privat, dar găsim soluţii. Podul nu costă mai mult de 120 de milioane de euro, iar nu 300, cum cereau chinezii”, a spus Gheorgh