Deşi face parte dintr-o categorie de vehicule care nu se bucură de prea mult succes la noi, faptul că se fabrică la Craiova îl face pe Ford B-Max un model foarte interesant pentru români.
B-Max este un monovolum de clasă mică, bazat pe platforma tehnică a lui Fiesta. Ca şi unul dintre principalii săi concurenţi, Opel Meriva, care propune uşi spate cu deschidere “în oglindă”, şi B-Max se remarcă printr-o inovaţie, poate chiar mai spectaculoasă: lipsa montantului central al caroseriei. Sau, mai bine spus, integrarea lui în uşi, astfel încât siguranţa să nu fie afectată. Realitatea e că B-Max a fost testat de cel mai important organism de siguranţă rutieră din Europa şi a obţinut cinci stele, adică maximum posibil la testele de impact. Dar care sunt avantajele? În esenţă, exceptând factorul “cool” care înconjoară această maşină, există şi un argument practic: folosind uşi posterioare culisante şi în lipsa montantului central, care poate fi o piedică pentru accesul la locurile din spate, un tânăr tătic poate instala un scaun de copil pe banchetă mult mai uşor decât în cazul unui automobil clasic. În plus, accesul unui adult pe banchetă este mult uşurat. Desigur, acest avantaj îşi cere tributul său: portierele culisante nu permit implementarea unor feţe de uşi dotate cu cotiere, ceea ce face ca o călătorie mai lungă a unui adult pe banchetă să nu fie cea mai confortabilă, în ciuda uşurinţei accesului în şi în afara maşinii. În rest, B-Max se prexintă cu o atmosferă relaxantă, cu materiale corecte pentru clasa lui şi cu spaţiu rezonabil pe locurile disponibile.
Un motor interesant
Motorul este un alt capitol important, fiind, de asemenea, produs la Craiova. Tributar filosofiei de “downsizing”, care impune folosirea unei tehnologii performante pentru a “stoarce” cât mai multă putere dintr-o cilindree cât mai mică, pentru a pro