În cadrul Festivalului Internațional de Film „București“, a avut loc o discuție informală despre finanțarea festivalurilor internaționale de film din România, la care au participat: Tudor Giurgiu, Laurențiu Brătan, Ada Solomon, Alexandru Solomon, Dana Dimitriu-Chelba, Valentina Miu, Andrei Crețulescu, Codruța Crețulescu, Yvonne Irimescu. Întîlnirea a readus în atenția presei diferitele probleme ale sistemului de finanțare a festivalurilor. Anul trecut, propunerile pentru îmbunătățirea sistemului de finanțare făcute de directorii unor festivaluri importante, precum Dana Dumitriu-Chelba (Bucharest IFF), Tudor Giurgiu (TIFF), Yvonne Irimescu (NexT), Alexandru Solomon (One World Romania), au rămas fără răspuns, ba mai mult, situația s-a înrăutățit: festivaluri importante s-au regăsit anul acesta pe lista proiectelor considerate neeligibile, festivaluri care au dovedit că sînt viabile, au impact de public și presă, în timp ce festivaluri care nu au nici un impact („Festivalul Peștișorul de aur nu are nici măcar un site. Nu se cunosc invitații, nici juriul“, a spus Codruța Crețulescu) au fost susținute cu sume nejustificate (70.000 de lei). Aceste alocări nu țin cont nici de prestigiul festivalului, nici de numărul de spectatori. „Nu există nici o monitorizare curatorială care să dea seama de dimensiunea festivalului“, a spus Yvonne Irimescu. Desigur, din cauza crizei, fondurile au fost tăiate cu 20%, dar asta nu explică lipsa unor criterii clare de eligibilitate și de acordare a sprijinului financiar, ci este doar „o manevră abilă“ (Tudor Giurgiu), atîta timp cît Festivalul de Film de la Galați a primit integral suma cerută: 90.000 de lei. Problema este nu cîți bani sînt, ci cum sînt gestionați. Festivalurile nu sînt monitorizate, pentru a se vedea impactul asupra publicului, în plus regulamentul CNC-ului, prin „Ordineași protecția informației la CNC“, nu permite ac