Santiago Swallow, consultant şi speaker motivaţional originar din Mexic, avea aproape 90.000 de urmăritori pe Twitter, unde obişnuia să posteze cu regularitate până când contul i-a fost suspendat. Celelalte medii în care era prezent pe internet - Wikipedia şi site-ul personal - îi confirmau popularitatea.
Santiago Swallow este cu siguranţă celebru, judecând după numere, doar că nu există. Aceasta este povestea unei identităţi inventate a cărei faimă a costat 68 de dolari.
Santiago Swallow este creaţia lui Kevin Ashton, inginer, manager general la o firmă de electronice şi jurnalist. Acesta a povestit în detaliu cum a făcut celebru pe internet pe cineva care nici măcar nu există într-un articol amplu publicat pe site-ul Quartz şi preluat de Mashable.
Swallow era, potrivit descrierii de pe Twitter, unde se bucura de 85.480 de urmăritori, un „vorbitor şi gânditor”, specializat în „reimaginarea eului în epoca online”, invitat frecvent la conferinţele prestigioase TED (Technology, Entertainment and Design/ Tehnologie, divertisment şi design).
În biografia de pe Wikipedia era descris drept „speaker motivaţional, consultant, educator şi scriitor născut în Mexic şi stabilit în America, ale cărui discursuri şi publicaţii se concentrează pe înţelegerea culturii moderne în epoca reţelelor sociale, a mediilor interconectate global, a conţinutului generat de utilizator şi a Internetului” şi care „s-a dedicat spre a-i ajuta pe alţii să ştie mai multe despre cum media şi personalitatea pot fi manipulate în secolul 21”.
Tot pagina lui de Wikipedia anunţa intenţia lui Swallow de a scrie o carte cu titlul „Eul: Identităţi imaginare în epoca Internetului”, lucru confirmat şi de site-ul lui oficial (santiagoswallow.com) şi de contul de Twitter, unde postările apăreau cu regularitate sub forma unor „pilule criptice de înţelepciune” precum „Înainte să pierzi