Victor Ponta a anunțat recent că pune ordine în modul în care Tarom își asigură an de an flota. Sursa: Codrin Prisecaru
Compania nu putea asigura avioanele printr- un contract atribuit prin licitație, deoarece Astra, asiguratorul care a furnizat contractul în ultimii 5 – 6 ani, a contestat în 2013 procedura.
„Au vrut să semneze (cei de la Tarom n.r.) contractul cu o firmă, după care o Astra, s-a dus la șmecherii de la CNSC, care au spus, nu, domnule, se suspendă până nu câștigă Astra”, a spus Ponta la o B1 tv. A doua zi (marți n.r.) Guvernul dădea deja o ordonanță prin care să „repare” situația: nu se va mai ține licitație, iar Tarom va atribui contractul prin încredințare directă.
Ce vrea premierul
Substratul intervenției premierului ne scapă. De ce ar fi acesta nemulțumit de o contestație? Mai ales că avioanele au asigurare în această perioadă. De unde are date că există o „cumetrie” Astra – CNSC? Cerând explicații la Guvern am fost trimiși pentru lămuriri la Transporturi. Deși, repet, solicitarea noastră viza intervenția premierului. Interesantă este însă noua situație creeată prin ordonanța aprobată de Guvern.
După cum au declarat surse pentru EVZ, Astra a contestat licitația pentru că a avut impresia că poate scăpa contractul din mână, deoarece apăruseră mici schimbări în procedura de licitare. La încredințare directă normal ar fi să se țină cont de prețul oferit și de experiența „în domeniu”. Or, cine ar mai multă experiență decât Astra?