Ministerul Transporturilor a lansat in dezbatere publica proiectul “Strategiei Nationale pentru Siguranta Rutiera 2013-2020”, care urmeaza sa fie aprobat de Guvern si sa intre in vigoare la doi ani dupa ce a fost creat, in 2011. Este vorba despre un document-cadru de politici publice pentru imbunatatirea traficuluirutier din Romania, in conditiile in care, pentru prima oara in ultimii 4 ani, numarul de morti in accidente rutiere a crescut, in 2012. Romania, alaturi de celelalte tari din UE, trebuie sa reduca numarul victimelor din accidente rutiere cu 50% pana in 2020.
Cateva prevederi ii vor afecta direct pe soferi. Guvernul planuieste interzicerea detectoarelor de radar, introducerea camerelor video cu radar la nivel national, interzicerea ATV-urilor pe drumurile publice, crearea legislatiei pentru introducerea sistemelor de imobilizare a autovehiculelor, daca soferul a baut (dispozitivele “alcolock”), sau reabilitarea soferilor care raman fara permis prin consiliere psihologica si ingrijirea victimelor din accidente rutiere.
Sistemul "alcolock" ar urma sa fie folosit pentru vehiculele comerciale ale transportatorilor sau in transportul public, el fiind deja disponibil in unele state UE. Este vorba despre dispozitive care detecteaza prezenta vaporilor de alcool atunci cand soferul se urca la volan si nu permit pornirea autovehiculului. Nu este clar daca si soferii de rand, persoane fizice, urmeaza sa fie afectati, insa exista intentia, la nivel european, ca "alcolock" sa devina un element de siguranta obligatoriu de instalat pe masini de catre producatori, asa cum este ABS-ul.
“Suntem singura tara din UE care nu avem adoptata la nivel guvernamental Strategia Nationala pentru Siguranta Rutiera. Ea zace si cred ca a venit momentul ca cineva sa sesizeze acest lucru”, a declarat seful Politiei Rutiere, Lucian Dinita, la seminarul int