Chiar dacă Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Timiş a implementat la nivel local un proiect de introducere în lucrul cu “clienţii” a unei platforme online aceasta nu va putea fi utilizată la capacitatea maximă decât dacă va fi schimbată şi legislaţia în domeniu.
Unul dintre cele mai importante proiecte în domeniul pieţei muncii implementat în Timiş se apropie de final. Pe 31 mai se vor trage concluziile după ce s-a investit un milion de euro pentru punerea la punct a unui sistem electronic de lucru cu publicul, de colectare online a documentelor celor aflaţi în şomaj, a datelor de la firmele interesate de recrutarea de personal nou sau a cererilor şi ofertelor de noi locuri de muncă. AJOFM Timiş, împreună cu instituţia similară din Mehedinţi au dus la bun sfârşit proiectul intitulat “SPO On-line – Întâlnirea între cererea şi oferta de forţă de muncă”.
“Noi am făcut sistemul, l-am pus la punct. Din păcate, pentru ca sistemul de lucru online să devină efectiv funcţional este nevoie şi de schimbarea legislaţiei în domeniu. Legea trebuie adaptată, în aşa fel încât lucrul online şi depunerea dosarelor, spre exemplu, de şomaj, să se poată efectua electronic, prin intermediul internetului. Noi am invitat şi au participat la conferinţă şi doi parlamentari, pentru a putea sensibiliza clasa politică în vederea modificării legilor”
Liviu Neguţ, manager de proiect
Joi, la Timişoara a avut loc o conferinţă naţională dedicată proiectului. O ocazie numai bună pentru a împărtăşi colegilor din alte judeţe din experienţa dobândită. În oraşul de pe Bega au sosit şi partenerii olandezi din proiect, dar şi reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă. O oportunitate numai bună pentru a se vedea dacă sistemul pus la punct la agenţia timişeană este funcţional şi în ce măsură mai trebuie lucrat pentru replicarea şi viabili