Brandul britanic Launer, cel care deţine colecţia de genţi preferate de regretata baroneasă Margaret Thatcher, a raportat o creştere a vânzărilor cu 53% de la moartea acesteia, potrivit publicaţiei „The Telegraph“.
În ciuda criticilor şi protestelor pe care vestea decesului lui Thatcher le-a provocat, fostul prim-ministru al Marii Britanii a rămas un etalon al eleganţei în industria modei. De la bun început, „Doamna de fier“ a avut un stil propriu, recognoscibil şi inflexibil de-a lungul anilor.
Unul dintre principalele accesorii care a completat ţinuta conservatoare, dar plină de bun-gust a lui Thatcher, a fost celebrul model de geantă neagră de la Asprey. Piesa a fost vândută, în 2011, la o licitaţie contra sumei de 25.000 de lire sterline, echivalentul a 127.000 de lei.
Ţinutele vestimentare ale „doamnei de fier“ au fost apreciate chiar şi de Regina Elisabeta a II, care i-a lăudat costumele în croieli clasice şi a catalogat geanta neagră de mână a acesteia drept un simbol al chintesenţei stilului britanic.
Asocierea imaginii fostului prim-ministru cu accesoriul de bază al garderobei feminine s-a realizat atunci când Gerald Bodmer, directorul executiv al brandului Launer, i-a oferit baronesei o geantă şi o poză decupată dintr-un ziar. Fotografia o ilustra pe Thatcher în ipostaza unui personaj din desenele animate care ataca Argentina, folosindu-se de o geantă de mână.
Margaret Thatcher primeşte un buchet de flori de la o fetiţă în vârstă de 4 ani. FOTO Getty Images
Modelul Bellini (4.700 de lei) şi geanta Adagio (5.000 de lei), preferatele lui Thatcher, sunt genţile ale căror vânzări au crescut cu 53% de la moartea acesteia. Apogeul vânzărilor a fost înregistrat în seara morţii acesteia, dar şi în ziua funerariilor.
Cunoscută şi stimată pentru atitudinea conservatoare şi spiritul puternic de care a dat dovadă în cond