Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a desfasurat, in perioada 18-28 martie 2013 o actiune tematica nationala de verificare a respectarii prevederilor legale privind protectia consumatorilor la incheierea contractelor de credit de consum, cu sau fara ipoteca, de catre societatile bancare.
Astfel, au fost verificate 370 de puncte de lucru din tara ale societatilor bancare.
In urma acestor verificari s-au aplicat 86 amenzi contraventionale in valoare totala de 919.000 lei si 47 avertismente. In acelasi timp, s-au dispus masuri de remediere in termen de 15 zile a deficientelor constatate.
“Exista banci care nu prezinta in oferte sau chiar in contracte toate costurile pentru serviciile prestate. Tinad cont de perioada economica pe care o parcurgem si de dificultatile finaciare pe care le avem noi toti in a returna creditele, serviciile financiare trebuie sa fie transparente, fara ambiguitati ce pot submina increderea consumatorilor. Actiuni de control vor avea loc ori de cate ori este necesar”, a declarat Bogdan Cristian Nica, presedintele ANPC.
Au fost verificate:
1. Informarea consumatorilor - existenta listelor cu dobanzi, tarife si comisioanelista cu dobanzi afisata nu era actualizata la zi-Odorheiu-Secuiesc.neafisarea la loc vizibil a listei dobanzilor, tarife si comisioane- Satu-Marenu exista la punctul de lucru lista dobanzilor si comisioanelor – Piatra Neamt2. Informarea precontractuala a consumatorilor, in scris, prin intermediul formularului "Informatii standard la nivel european privind creditul pentru consumatori" - nu s-a putut face dovada inmanarii formularului cu cel putin 15 zile inainte de data incheierii contractului-Bucuresti. formularul nu precizeaza ipotezele pentru calculul valoarii DAE -Bucuresti. valoarea DAE este mai mica cu 2 procente fata de cea din contract Buc