În dorinţa unei diversificării repertoriale, dar şi a punerii în valoare a balerinilor teatrului, managerul Operei din Constanţa, soprana Daniela Vlădescu, a propus publicului o nouă premieră, alăturând două partituri celebre şi foarte îndrăgite: Noaptea Valpurgiei din opera Faust de Gounod şi Carmende Bizet-Scedrin. Prima a fost în coregrafia semnată de Florin Brânduşă, cândva solist de cotă (şi) pe scena constănţeană, revenit acum în altă ipostază, dar la fel de emoţionat; cea de a doua – în viziunea coreeanului Lee Won Kook, artist cunoscut la noi prin evoluţiile sale, la Opera Naţională Bucureşti, ca interpret al rolului Siegfried din Lacul lebedelor de Ceaikovski, în 1995 şi 1999, când parteneră i-a fost Corina Dumitrescu, poate tocmai de aceea aflată acum în sală. Ambianţa cumva „neutră“ creată prin jocul de lumini în general difuze, completat spre final de fumul ce învăluie personajele, totul guvernat de un (probabil) glob pământesc plasat pe fundal, a căpătat, în Noaptea Valpurgiei, un plus de culoare şi expresie prin costumele variate (scenografia Carmencita Brojboiu), doar în parte cu trimitere la lumea tenebrelor. De altfel, în versiunea sa, Florin Brânduşă a decupat doar două cupluri celebre din libretul iniţial. Ansamblul imaginează nimfe (în rochii vaporoase şi tinereşti) sau fauni cu mişcări adecvate, însoţind şi completând evoluţia Elenei (Eliza Maxim) şi a lui Paris (Sergiu Dan), amintind mai curând graţia şi expresia îndrăgostiţilor din Romeo şi Julieta, apoi a Cleopatrei (Delia Luca) şi a lui Antonio (Horaţiu Cherecheş), mult mai pregnant caracterizaţi şi prin mişcare sau atitudini şi prin costum, ba chiar şi prin aducerea lor înfăşuraţi în covoare (deşi, conform legendei, doar Regina se ascunsese astfel pe corabie, pentru a ajunge la iubitul său) – element de efect pentru cei care cunosc „istoria“. Dar apar şi personaje noi (Demonii)