Aplicaţia Knotch, co-fondată de românca Anda Gânscă, a fost selectată de către Apple pentru a fi prezentată săptămâna aceasta în categoria New and Noteworthy.
Aplicaţia Knotch funcţionează ca o reţea socială, bazată pe exprimarea sentimentelor şi analiza lor. Astfel, pe diverse subiecte, utilizatorii pot să îşi exprime opinia printr-o culoare. Albastru închis pentru o părere negativă, roşu pentru una negativă. Un simplu Like se transformă pe Knotch într-o opinie mai detaliată şi, la final, un anumit topic poate fi evaluat cu uşurinţă.
Knotch a fost lansat în decembrie anul trecut de Anda Gânscă şi Stephanie Volftsun. Despre Anda am scris tot în paginile acestui blog în februarie.
La începutul lui februarie 2012, visul antreprenorial al Andei începea să prindă contur, atunci când a început să lucreze în centrul mondial al tehnologiei, Silicon Valley, la un nou tip de aplicaţie şi reţea socială, inspirată de studiile ei în econometrie. Knotch se numeşte, iar oamenii pot să ofere opinii în culori, de la roşu la albastru, despre orice concept. Astfel, la final, pot ieşi analize foarte interesante ale sentimentelor publicului asupra unui produs anume.
„Eu scriu de mult timp pentru că am multe opinii. Mi-am dat seama că opiniile nu contează în social media. Exprimi o opinie pe Facebook şi în câteva secunde moare. Exprimă o idee în Twitter şi a dispărut şi mai rapid. Este foarte greu să aduni opinii despre un anumit subiect într-un singur loc“, îmi spunea Anda atunci.
Am vrut să scriu o ştire, dar am transformat-o în opinie pe blog. Pentru că recunosc, sunt subiectiv. Nu mai am iPhone de aproximativ o lună şi îl regret tocmai pentru că nu pot intra pe Knotch. În momentul când am folosit aplicaţia, mi-am dat seama cât de catchy e şi cât de multe lucruri pot fi făcute cu ajutorul ei, nu numai la nivelul utilizatorilor, dar şi la nivel de b