În loc de asfalt, sute de metri de alunecări de teren. În loc de mașini care să circule legal cu 130 de km/h, zeci de utilaje care stau. E vorba de autostrada Orăștie – Sibiu, al cărei termen de finalizare era 9 aprilie 2013. Sursa: forum.peundemerg.ro
Din cotizațiile voluntare ale utilizatorilor site-ului forum.peundemerg.ro, astăzi au fost postate pe internet filmările aeriene ale stadiului lucrărilor pe cele patru loturi ale autostrăzii Orăștie – Sibiu, proiect cu o lungime de 82 de km. Din imagini rezultă clar că șansele de finalizare a lucrărilor în acest an sunt inexistente în cazul lotul 3 al autostrăzii. Alunecările de teren de dinaintea și de după viaductul de un kilometru lungime de la Aciliu (minutul 2:00 al filmului, respectiv 2:45) sunt catastrofale. În aceste zone, constructorii de la Impregilo SpA propun ca soluție tehnică ridicarea unui nou viaduct cu o lungime de aproximativ 900 de metri și a unui nou tunel de 800 de metri.
2014, sub semnul întrebării
„Cui al lui Pepelea” în întreg proiectul autostrăzii Orăștie – Sebeș, lotul 3 ar putea un termen realist de finalizate chiar și anul 2015. Alunecările de teren care afectează zona de dinainte și de după viaductul de teren au generat discuții încă din februarie anul trecut. Soluțiile discutat acum de Impregilo și CNADNR presupuns, însă, pe lângă creșterea costurilor și termene de execuție mult prelungite. ”Noul viaductul nu este o problemă atât de amplă, pentru că nu va fi construit la o înălţime mare. Problema cea mare, însă, este la tunel, galerie artificială ce va fi construită după tehnologia cut&cover. Vă daţi seama, pereţii laterali vor trebui turnaţi la o adâncime de 52 de metri, apoi placa superioară, apoi excavaţiile de pământ din interior... Va dura, în mod clar, va fi depăşit şi anul 2014", au declarat pentru Evenimentul Zilei surse din cadrul consultanţilor pr