Devastarea căii ferate, o bombă pentru circulaţie
Ceferiştii spun că furturile cuplate cu alte erori pot duce la deraieri de trenuri, la adevărate catastrofe
Distrugerea căilor ferate din zona Dobrogei continuă şi autorităţile nu i-au nici cele mai mici măsuri pentru a împiedica acest jaf de ordinul zecilor de milioane de lei. Furturile masive din sistemul feroviar le îngreunează şi munca lucrătorilor din sistem care, în loc să se folosească de sistemul automatizat, trebuie să lucreze ca în urmă cu zeci de ani. Unul dintre salariaţii CFR a scris pe adresa redacţiei în speranţa că măcar aşa se vor autosesiza cei din conducerea companiei CFR şi vor lua măsuri pentru ca siguranţa circulaţiei să nu mai fi pusă în pericol. „Aş vrea să trag un semnal de alarmă în legătură cu mersul trenurilor pe distanţa Mircea Vodă – Medgidia, unde circulaţia se face după sistem special de «cale liberă» după furturile făcute în urmă cu circa un an. La întrebările noastre, ale celor ce muncim în aceste condiţii, cei în drept să repare instalaţia răspund în batjocură, că poate se va repara când va începe sezonul de vară, că e posibil anul acesta să nu se repare, că e din cauza celor de la Bucureşti, pentru că nu asigură suportul necesar reparaţiilor, că exista interese ale celor din Guvern pentru aceasta situaţie şi multe alte motive“, relatează ceferistul.
Salariaţii Regionalei CFR Infrastructură susţin că au mai fost situaţii când, doar în urma intervenţiilor liderului de sindicat de la Medgidia s-au mai făcut ceva reparaţii asupra instalaţiilor. Asta după ce s-a invocat şi situaţia de pe relaţia Valu lui Traian – Feteşti, unde au avut loc o serie de furturi, dar pe toată această distanţă reparaţiile au fost făcute, cu excepţia celei Mircea Vodă – Medgidia. „Întreaga conducere din Regională Constanţa nu doreşte reparaţia din motive obscure. Aşteptăm o măsură luată de l