Şcoala Germană Hermann Oberth a construit un parcurs educaţional atât pentru învăţământul preşcolar, cât şi pentru învăţământul obligatoriu (de la clasa pregătitoare până la clasa a VIII-a), respectiv învăţământ primar şi gimnazial, ne-a declarat Florin Droc, directorul Gradiniţei şi Şcolii Germane Hermann Oberth.
Grădiniţa şi Şcoala Germană Hermann Oberth promovează învăţarea limbii germane ca limbă maternă. Cum a luat naştere această initiaţivă şi cum s-a dezvoltat în timp?
Dacă privim spre viitor, portofoliul lingvistic al adultului este important în viaţa profesională, în mobilitatea şi integrarea naturală în spaţii lingvistice diverse, în înţelegerea diferenţelor culturale. Educaţia în mediu bilingv, stimulează pârghiile cognitive către performanţă academică, fie că vorbim de ştiinţele umaniste, ştiinţele reale sau de domeniul artistic.
Pe de altă parte, învăţământul în limba germană are, pe teritoriul României, o lăudabilă tradiţie. Mesajul domnului profesor universitar Dr. Paul Philippi este că „şcolarizarea are în cadrul comunităţilor săseşti o tradiţie străveche şi remarcabilă chiar în comparaţie cu întreg spaţiul european”.
Crearea la Bucureşti a Şcolii Germane Hermann Oberth, are rădăcini în spaţiul educaţional din Sibiu. În perioada în care am coordonat învăţământul din judeţul Sibiu am contribuit la promovarea acestui model educaţional, care are continuitate prin calitate.
Grădiniţa şi Şcoala Germană Hermann Oberth sunt instituţii acreditate de Ministerul Educaţiei Naţionale pentru două paliere de studiu: limba germană maternă şi limba română însoţită de germană intensiv. Instituţia a crescut pas cu pas, de la grădiniţă până la gimnaziu.
Activitatea dvs. se împarte între grădiniţă şi ciclu gimnazial. Care este structura claselor şi din ce zonă vin cadrele didactice?
Şcoala Germană Hermann Oberth a const