După ce managerii privați au plecat, vechii șefi din perioada neagră a CFR SA revin în funcții cheie Sursa: CODRIN PRISECARU
Echipa de management privat a CFR SA se completează încet, încet, cu vechea garnitură. Prin demiterea conducerii companiei, care era asigurată de cipriotul Dimitrios Sophocleous, director general, şi Lucian Isar, preşedinte al Consiliului de Administraţie, au urcat pe poziţii de forţă „oamenii de bază”, care erau menţinuţi în eşaloanele secunde. Ieri, mâna dreaptă a lui George Micu, noul director general, a fost desemnat Viorel Scurtu, potrivit unor surse consultate de EVZ. Acesta a ocupat anterior funcţia de şef al Direcţiei Linii. Biroul de presă al Ministerului Transporturilor ne-a confirmat informaţia, precizând că Scurtu este acum director general adjunct exploatare. Micu are patru directori adjuncţi în subordine.
Cine este Viorel Scurtu
Anchetat de Direcţia Naţională Anticorupţie în cazul Mihai Necolaiciuc (care a condus CFR din 2000 până în 2004), Scurtu este, alături de actualul director general, George Micu, unul dintre cei mai vechi manageri ai CFR. Funcţia sa de bază a fost de director de linii, dar a fost şi director general adjunct, în 2009, şi chiar director general plin, începând cu luna martie a aceluiaşi an, când ministru al Transporturilor era Radu Berceanu . Acelaşi Radu Berceanu l-a înlocuit în luna iunie 2009, când Direcţia Naţională Anticorupţie a început anchetarea lui în dosarul Mihai Necolaiciuc. În total, 28 de directori au fost anchetaţi în dosar, prejudiciul estimat adus companiei de stat fiind de 80 de milioane de euro.
Deşi avea potenţialul de a deveni o companie foarte profitabilă, CFR Infrastructură a fost falimentată sistematic.
În dosarul Necolaiciuc s-a vorbit despre pierderile generate companiei prin achiziţii la preţuri ast ronomice . Falimentarea şi managementul defectuos au contin