Retailerul britanic Debenhams a înregistrat o pierdere contabilă de 3,8 milioane de lire sterline (4,4 milioane euro) în urma închiderii celor 6 magazine care funcţionau în franciză din România, francizorul local „eşuând“ în contextul condiţiilor „foarte dificile“ de pe piaţă.
Retailerul de articole vestimentare Debenhams a închis în primul semestru al anului fiscal 2012-2013, încheiat la 2 martie, un total de 12 magazine, din care cele 6 magazine în franciză din România, unde francizorul „a eşuat într-o piaţă foarte dificilă“, se arată în raportul financiar al companiei. Închiderea magazinelor din România a determinat ştergerea unei creanţe de 3,8 milioane lire, se spune în raport.
Omul de afaceri Octavian Radu, care deţinea în perioada de boom peste zece francize ale unor branduri internaţionale de modă, declara la începutul lunii aprilie pentru ZF că renunţă la afacerile în domeniu şi închide magazinele Debenhams pe care le mai deţinea.
Radu acuza atunci scăderea puterii de cumpărare în contextul crizei, dublarea suprafeţei mallurilor în perioada 2008-2012 şi dezvoltarea agresivă pe piaţa românească a unor branduri competitive precum Zara şi H&M.
Ultimele magazine Debenhams din România au funcţionat în centrele comerciale Plaza România şi Bucureşti Mall.
Veniturile retailerului britanic Debenhams au crescut uşor în primul semestru fiscal, de la 1,23 miliarde de lire sterline la 1,28 miliarde de lire (1,5 miliarde de euro), în timp ce profitul net a stagnat la 95 milioane de lire (111 milioane de euro).
Retailerul britanic Debenhams a înregistrat o pierdere contabilă de 3,8 milioane de lire sterline (4,4 milioane euro) în urma închiderii celor 6 magazine care funcţionau în franciză din România, francizorul local „eşuând“ în contextul condiţiilor „foarte dificile“ de pe piaţă.
Retailerul de artico