A fost nevoie de 50 de ani ca visul unor ingineri adevăraţi să devină realitate şi încă 50 pentru a cinsti memoria acelor oameni. La Braşov a luat fiinţă prima secţie de întreţinere a instalaţiilor, unitate care funcţionează şi astăzi la Braşov cu tot cu componentele originale.
Primul proiect de electrificare a liniei Bucureşti-Ploieşti-Braşov a fost prezentat în 1913, de inginerul I.S. Gheorghiu. Lucrările de electrificare aveau să înceapă însă abia în 1960, în 27 decembrie, atunci când maistrul Liviu Vintilă montează în staţia Predeal stâlpul metalic 69, primul stâlp de electrificarea la calea ferată.
În 1963 sunt terminate lucrările la tronsonul Braşov –Predeal şi astfel ia fiinţă şi prima secţie de întreţinere Instalaţii Fixe de Trancţiune Electrică din ţară. În luna mai linia de contact a fost pusă sub tensiune pentru circulaţia locomotivelor care au venit pentru probe şi licitaţie: două franceze, două suedeze, una cehoslovacă şi una est-germană. S-a optat pentru cele suedeze, iar primele locomotive electrice au sosit în 1965. În prima locomotivă electrică care a remorcat un tren de marfă la Vlădeţ, înainte de Predeal, a urcat şi şeful statului de atunci Gheorghe Gheorghiu Dej. Lucrările de electrificare au continuat, iar în 16 februarie 1969 sosea la Bucureşti prima locomotivă electrică.
Primul şef al unei secţii de electrificare din ţară a fost inginerul Gheorghe Mărginean. „ Din adolescenţă mi-am dorit să fiu printre pionierii electrificării căilor ferate. Am absolvit în 1954, cu diplomă de merit, Factultatea de Electrotehnică la Budapesta, unde am stufist la bursier de stat. În 15 martie 1963 au ajuns la regionala CFR Braşov, iar în aprilie am fost numit primul şef al Secţiei de Electrificatre, pe tronsonul Braşov-Predeal“, îşi aminteşte Gheorghe Mărginean.
De atunci şi până astăzi au fost şcoliţi mii şi mii de specialişti, iar liniil