Autostrada Iaşi-Târgu Mureş va fi extinsă până la Câmpia Turzii, unde va putea fi legată de singurul tronson construit al autostrăzii Transilvania: Câmpia Turzii-Gilău.
Deşi de construcţia de autostrăzi se ocupă Compania Naţională de Autostrăzi, de acest proiect se va ocupa direct Ministerul Transporturilor, condus de Relu Fenechiu. Construcţia, care ar fi trebuit realizată iniţial din fonduri bugetare, ar urma să fie făcută în parteneriat public-privat.
Potrivit primelor estimări, valoarea investiţei se ridică la nouă miliarde de euro. Oferte au venit până acum din partea unei unei companii chineze, interesată şi de construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov.
În cazul în care va fi construită autostrada, Moldova, cea mai săracă provincie istorică a României, va fi conectată direct la Europa Occidentală.
Pentru aceasta ar trebui însă finalizate alte trei tronsoane din vechea autostradă Transilvania: Gilău-Mihăeşti, Mihăeşti-Suplacu de Barcău şi Suplacu de Barcău-Borş, ultimul la frontiera cu Ungaria. Pe primele două nu s-a făcut însă nimic. Al treilea, deşi este realizat în proporţie de la 40%, este abandonat, iar lucrările nu vor demara prea curând dat fiind că Guvernul a anunţat rezilierea contractul cu compania americană Bechtel.
Pe lângă realizarea autostrăzii Câmpia Turzii - Târgu Mureş - Iaşi, Ministerul Transporturilor vrea sa obţină mandatul Guvernului şi pentru construcţia autostrăzii Bucureşti - Alexandria, care ar urma să fie realizată tot prin parteneriat public-privat. Proiectele intră în planurile de dezvoltare a reţelei trans-europeane de transport centrale care va trebui finalizată, la nivel de autostradă sau drum expres, până în 2030.