Kingfisher a bătut palma pentru 15 magazine Bricostore şi vrea să ducă reţeaua la 50 de unităţi.
Grupul britanic Kingfisher, un gigant cu vânzări de 10,5 miliarde de lire sterline în 2012 şi peste 1.000 de magazine în Europa şi Asia, a ridicat un prim steag în piaţa locală de bricolaj, unde a preluat cele 15 magazine Bricostore deţinute de familia Bresson din Franţa.
O piaţă în care erau aşteptate mai degrabă tranzacţii între jucătorii deja prezenţi, datorită numărului mare de competitori, a reuşit să atragă atenţia grupului britanic, deşi investitorii din insulă nu au fost în ultimii 20 de ani printre cei mai activi de pe piaţa locală. Kingfisher a preluat o firmă cu 1.500 de angajaţi şi vânzări de 131 mil. euro, unul dintre primii cinci jucători din piaţă. Bricostore, dar şi alte afaceri din bricolaj, era de mai mult timp la vânzare, iar francezii de la Leroy Merlin erau consideraţi drept principalul candidat la realizarea unei achiziţii. Pe fir au intrat însă britanicii care speră că vor finaliza tranzacţia în decurs de două luni, după care vor monta sigla Brico Dépôt pe actualele magazine Bricostore.
„Piaţa renovărilor de locuinţe din România are un potenţial solid de creştere şi magazinele pe care le cumpărăm se află în zone bune. Ne propunem să oferim prin reţeaua Brico Dépôt un format de magazine cu produse low-cost, uşor de cumpărat de către profesioniştii români serioşi din zona do-it-yourself“, afirmă referitor la tranzacţie Ian Cheshire, CEO al grupului Kingfisher.
Din cele 15 magazine Bricostore patru se află în Bucureşti, unde compania are o prezenţă puternică. Pe de altă parte, grupul francez deţine în proprietate nouă spaţii, în timp ce şase magazine sunt în clădiri închiriate. Bricostore a realizat anul trecut un profit operaţional de cinci milioane de euro, potrivit datelor furnizate de Kingfisher.
Sur