Un grup de copii cu vârste între 8 şi 14 ani îşi petrece zilele de sâmbătă la şcoală. Dar este o şcoală altfel, numită „Digital Kids“, cu o programă unică în România, prin care se dezvoltă abilităţile de programare şi de creaţie ale tinerilor.
Relaxat şi sigur pe el, Alec desenează cu mouse-ul pe ecranul laptopului o broască ţestoasă. Atent la pixeli, îi creionează carapacea şi picioarele, apoi apasă rapid pe câteva setări şi face ca broasca să apară într-o altă fereastră a ecranului, pe strada pe care a creat-o mai devreme tot el. Din paleta de imagini-bloc strânse în stânga ecranului îşi alege o maşină, pe care o aduce în tabloul complet, pe şosea, alături de ţestoasă. Ne uităm la el ca la un mic magician care îşi testează recuzita: degetele lui se plimbă pe tastatura laptopului astfel încât broasca ţestoasă să traverseze strada fără să fie călcată de maşină. Dar broasca n-a reuşit. Brusc, stropi de sânge virtuali se împrăştie pe ecranul laptopului, în momentul impactului.
Aceste personaje dinamice fac parte din joculeţul pe care Alec, un puşti de 13 ani, a ştiut să-l creeze singur în Scratch, un limbaj de programare dezvoltat de una dintre cele mai bune universităţi din lume, MIT (n.r. – Massachusetts Institute of Technology). Alec a învăţat să-şi construiască propriile poveşti grafice, după ce a participat, alături de alţi 24 de colegi, la doar cinci cursuri din programul „Digital Kids“ (n.r.– Copiii digitali).
Programare, pagini web, aplicaţii pentru mobil Video „Hogwarts“ în varianta digitală. Cum învaţă copiii bucureşteni magia programării pe calculator La o şcoală obişnuită, programarea pe calculator se predă abia în licee
Fondat de Asociaţia „Edusfera“ în luna februarie din acest an, programul „Digital Kids“ oferă, contracost, cursuri de programare pentru copii cu vârste cuprinse între 8 şi 14 ani. Într-o vreme când calculator