La fiecare autoturism nou vândut în România au fost aduse alte 4,7 rulate
Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile nu scoate un cuvânt despre scăderea vânzărilor, dar este îngrijorată de micşorarea încasărilor de TVA ale Guvernului…
Piaţa auto din România merge din ce în ce mai prost. În luna martie, ceva mai bine, dar tot în scădere stăm şi la capitolul producţie de autoturisme. Momentul este prielnic pentru APIA, care brusc şi-a amintit de înmatriculările de maşini SH (peste patru unităţi la una nouă). Cum era de prevăzut, APIA a arătat că înmatriculările de maşini SH distrug încasările la bugetul de stat (TVA, taxe şi impozite aferente vânzărilor de autoturisme noi) şi poluează oraşele patriei. Nici măcar un cuvinţel despre scăderea încasărilor la vânzătorii de maşini noi…
Concret, piaţa auto în general a scăzut în primele trei luni cu 6,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 15.615 unităţi, pe segmentul autoturismelor vânzările fiind mai mici cu 6,9%, la 12.869 unităţi, potrivit datelor anunţate joi de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). "În continuare, vânzările sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (84% din total în luna martie), cele către persoanele fizice reprezentând doar 16% din total (în scădere faţă de luna precedentă cu 3 puncte procentuale). În plus, continuă să se manifeste impactul negativ al importului masiv de vehicule rulate care, la un volum de aproximativ 53.000 unităţi la autoturisme şi 11.200 la vehicule comerciale, au o creştere de 50%, respectiv 12,3% faţă de 2012. Din aceste cifre rezultă că la fiecare autoturism nou vândut în România au fost aduse alte 4,7 rulate", se arată într-un comunicat al APIA. Asociaţia menţionează că 28.730 unităţi au o vechime de 10 ani.
Producătorii se bazează pe timbrul de mediu
C