Profitul Google a crescut în primul trimestru al acestui an cu 16%, la 3,35 miliarde de dolari, cu venituri în creştere, în timp ce preţul publicităţii vândute pe site-uri şi prin aplicaţii mobile a continuat să scadă, chiar dacă mai lent decât în trimestrele anterioare.
O parte mai mare a activităţii pe motorul de căutare online al Google vine de pe smartphone-uri şi tablete, segment pe care publicitatea este în general mai ieftină decât cea care ţinteşte utilizatorii de PC-uri, scrie cotidianul Wall Street Journal.
Veniturile pentru primul trimestru, fără divizia Motorola Mobility, încorporată la mijlocul anului trecut, au urcat cu 22% la 12,95 miliarde de dolari, avans similar celui din trimestrul al patrulea. Incluzând şi Motorola, veniturile au avansat cu 31%, la 13,97 miliarde de dolari.
Preţul mediu plătit de clienţi pentru publicitate la click-uri date de utilizatorii de internet a scăzut cu 4%, faţă de un declin de 6% în trimestrul al patrulea. Scăderea de preţ, înregistrată concomitent cu un avans de 20% al numărului de clikuri, a fost cea mai redusă din trimestrul al patrulea din 2011, când compania a început să înregistreze evoluţia negativă.
"Investitorii sunt mai pozitivi în privinţa Google decât în ultimii doi ani, pentru că sunt mai puţin îngrijoraţi de impactul preţurilor la publicitatea pe dispozitive mobile asupra operaţiunilor Google", a declarat Mark Mahaney, analist la RBC Capital Markets.
Divizia Motorola Mobility a înregistrat o pierdere operaţională de 271 milioane de dolari în primul trimestru, faţă de 353 milioane de dolari în ultimele trei luni ale anului trecut şi 527 milioane de dolari în trimestrul al treilea. Google încearcă să aducă pe profit Motorola, inclusiv prin concedieri.
Google avea la sfârşitul primului trimestru lichidităţi de 50,1 miliarde de dolari, în urcare de la 48 de miliarde de