Camera de Comerţ şi Industrie (CCI) Dolj a organizat ieri un seminar cu tema „Insolvenţa - aliat sau adversar?“. Lectorii au prezentat aspecte practice legate de realizarea creanţelor în procedura insolvenţei. De asemenea, au fost detaliate procedurile ce vizează recuperarea rapidă a creanţelor, în conformitate cu noul Cod de procedură civilă.
Avantaje multiple pentru debitor
Avocatul Carmen Popa, care este şi preşedinta Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din Dolj, a explicat juriştilor, economiştilor şi managerilor prezenţi la seminarul CCI Dolj care sunt motivele pentru care, în ultima perioadă, se manifestă tendinţa ca debitorul să îşi ceară insolvenţa, pentru a se proteja de creditori. Avantajele debitorului care îşi cere insolvenţa sunt multiple: se suspendă executările silite; pe perioada de observaţie a firmei şi pe perioada de reorganizare, furnizorii de utilităţi nu mai pot întrerupe furnizarea utilităţilor, mai ales pentru debitorii captivi (electricitate, gaze); toate creanţele creditorilor vor fi îngheţate (deci nu curg alte penalităţi); pot fi renegociate toate contactele, cum ar fi chiriile, contractele de credit etc. În cazul firmelor debitoare, Legea insolvenţei este o „gură de oxigen“. „Jolidon, Flanco, Flamingo au intrat în insolvenţă la cererea lor din cauza chiriilor pe care le plăteau în mall-uri. Practic, insolvenţa a ajutat aceşti debitori să îşi salveze firmele“, a spus Carmen Popa. Avocatul a adăugat că din practică se cunoaşte faptul că anumiţi creditori care au de încasat mai mult de 20% din valoarea totală a creanţelor de la o societate pot prelua forţat de la deţinătorii legali firma intrată în insolvenţă. Legea le permite acestora să propună propriul plan de reorganizare.
Sfaturi pentru firme
Practicianul în insolvenţă îi sfătuieşte pe oamenii de afaceri ca în cazul în care un partener de afaceri ş