Cruciada anticoruptie face noi si noi victime. Mai ales pentru ca ultimul tip de tehnica intrata in dotarea ofiterilor sub acoperire le da acestora posibilitatea sa faca un filaj la sange, chiar si in gaura de sarpe.
Maşini inteligente
Rezultatele spectaculoase din ultima vreme se datoreaza, fara indoiala, si tehnicii americane cu care lucreaza ofiterii romani. Ei, mai nou, au la dispozitie si „masinile inteligente”, care fac practic singure toata treaba. De obicei, acestea sunt disimulate in taxiuri ale unor firme cunoscute, pentru a atrage cat mai putin atentia in trafic. Sau, in cazurile in care se impune monitorizarea pe termen lung al unui obiectiv fix, autoturismele speciale sunt pur si simplu abandonate cateva zile in zona de filaj. Fara ca sa stea cineva in ele, pentru a inregistra. Pentru ca, din constructie, masinile sunt dotate cu camere de filmat incorporate in parbriz, in luneta si in fiecare geam lateral. Fiecare camera are o autonomie de cateva sute de ore, asigurandu-se astfel o monitorizare sigura, pe o raza de 365 de grade. Fondul sonor este asigurat de microfoane sub forma unor „tunuri unidirectionale”, mascate in barele de protectie, in timp ce stergatoarele capteaza semnalele GSM si chiar cele wireless de internet. Toate inregistrarile sunt stocate, dar ele pot fi transmise si in timp real la alte echipaje auto de sprijin logistic. In fine, daca supraveghetorii stau in masina, ei pot auzi si vedea tot ce se intampla in jurul lor in ecranele disimulate in tetierele scaunelor, fara a atrage atentia asupra lor. Drept urmare, o singura astfel de masina inteligenta tine locul a cel putin cinci-sase echipe de filaj traditionale.
Cruciada anticoruptie face noi si noi victime. Mai ales pentru ca ultimul tip de tehnica intrata in dotarea ofiterilor sub acoperire le da acestora posibilitatea sa faca un filaj la sange, chiar si in