Industria auto se reuneste, incepand de duminica, la salonul automobilistic de la Shanghai, cel mai mare al acestui sector. O intalnire strategica pentru constructorii europeni, in suferinta pe piata lor istorica.
800.000 de vizitatori in noua zile, 2.000 de expozanti si 1.300 de modele dezvaluite: nebunia salonului auto de la Shaghai a inceput. Producatorii auto s-au inghesuit sa se inscrie pentru acest eveniment, numarul unu in Asia, dupa salonul de la Tokyo, si care este gazduit de China, devenita din 2009, cea mai mare piata auto din lume.
In conditiile in care piata auto europeana este in regres de aproape 18 luni, iar in luna martie scaderea a fost de 10,2%, constructorii cauta salvarea pe piata chineza, care ramane principalul motor de crestere a sectorului, cu un avans al inmatricularilor de masini noi de 17,2% in primul trimestru al acestui an. Previziunile de crestere sunt pozitive pentru anii urmatori. Concret, potrivit unui studiu al cabinetului de consultanta McKinsey, vanzarile pe segmentului autoturismelor de pasageri vor progresa cu o medie de 8% pana in 2020, pentru a atinge 22 milioane de unitati, dupa ce au avansat cu 24% din 2005 pana in 2011.
E adevarat incetinirea cresterii economice afisata de China in primele trei luni din 2013, a franat, oarecum, piata auto, cu exceptia sectorului de lux. In ultima instanta, China numara 2,8 milioane de milionari in dolari, din care 64.000 au averi de peste 16 milioane de dolari. Acestia din urma detin cel putin patru autoturisme, din care cel putin unul este condus de un sofer angajat. Noii bogati ai Chinei sunt, de fapt, dispusi sa cheltuiasca sume considerabile pentru masini de lux, simbol al reusitei sociale.
Dar a produce in China nu este la indemana oricarui constructor. Strainii trebuie sa se alieze cu parteneri locali, pe care guvernul de la Beijing ii incurajeaza sa puna