În România există cu puţin peste 1000 de colecţionari de automobile "retro". Din datele făcute publice de cluburile de profil din România se pare că cea mai veche maşină de colecţie este un Fort T Speedster din 1912. Colecţionarii se plâng cât de costisitoare este pasiunea lor, însă ştiu că revânzarea unei asemenea "old lady" i-ar putea îmbogăţi. Preţul de vânzare a unui Hupmobil (1933) este de minim 89.000 de euro.
Astăzi, în întreaga ţară membrii Clubului Retromobil şi-au scos "bătrânele doamne" la plimbare pe şosele, într-o nouă ediţie a "Retro Paradei Primăverii 2013". Spre deosebire de anii trecuţi când colecţionarii din ţara vecină, Ungaria se prezentau la Cluj cu maşini de colecţie de lux, din primele serii de automobile scoase vreodată pe piaţă, ediţia din acest an de la Cluj a fost mult mai puţin spectaculoasă.
Colecţionarii se plâng că hobby-ul lor nu e o afacere, însă oricare dintre ei este conştient că cu o investiţie de 5.000-15.000 de euro ar putea obţine, în funcţie de vechimea şi autenticitatea maşinii după recondiţionare peste 80-90.000 de euro, sau chiar mai mult, dacă scot maşina la vânzare pe piaţa internaţională a “automobilelor vintage”. Pe piaţa europeană de pildă, un Hupmobile din 1933, recondiţionat este scos acum la vânzare cu 89.000 euro.
Pe clujeanul Istvan Ver, doar capacele Austin-ului Princess – una dintre maşinile de colecţie cu care s-a prezentat astăzi la paradă, - pe care le găsise iniţial erau să-l coste 400 de euro, bucata. Investiţia lui în total în frumoasa „bătrânică” rară, cu vopseaua încă autentică, montată pe şasiu de oţel şi făcută din aluminiu şi lemn, l-a costat 12.000 de euro. El spune că o închiriază doar prietenilor şi că maşinile din colecţia să nu îi aduc venituri ci mai degrabă îi crează pierderi financiare, ceea ce pare a arăta că aceşti colecţionari mai au de muncit în a se structura pent