Peste o mie de părinţi au cerut specialiştilor de la centrele de evaluare psihosomatică să le spună dacă copiii lor sunt pregătiţi să urmeze, fie clasa pregătitoare, fie clasa I.
Evaluarea psihosomatică se impune în cazul în care copiii nu împlinesc 6 ani până pe 1 septembrie, respectiv 7 ani, dar părinţii doresc să-i înscrie în clasa pregătitoare, respectiv în clasa I. Potrivit Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE) Iaşi, până pe data de 17 aprilie, 932 de părinţi au solicitat o evaluare psihosomatică pentru clasa pregătitoare şi 327 pentru clasa I. Specialiştii au dat 880 de recomandări potrivit căror cei mici sunt apţi să meargă la clasa pregătitoare, 44 la grădiniţă – grupa mare. Dintre cazurile în care s-a impus o evaluare pentru clasa I, au primit undă verde 300 de copii, în timp ce 27 au fost îndrumaţi către clasa pregătitoare. Procesul de evaluare a fost coordonat de CJRAE şi s-a derulat în perioada 2-19 aprilie. La nivelul judeţului au fost stabilite zece centre de evaluare a dezvoltării psihosomatice a copilului. Potrivit CJRAE Iaşi, în acest proces au fost implicaţi 90 de evaluatori din care 71 au fost profesori ori consilieri şcolari şi 19 profesori logopezi.
Peste o mie de părinţi au cerut specialiştilor de la centrele de evaluare psihosomatică să le spună dacă copiii lor sunt pregătiţi să urmeze, fie clasa pregătitoare, fie clasa I.
Evaluarea psihosomatică se impune în cazul în care copiii nu împlinesc 6 ani până pe 1 septembrie, respectiv 7 ani, dar părinţii doresc să-i înscrie în clasa pregătitoare, respectiv în clasa I. Potrivit Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE) Iaşi, până pe data de 17 aprilie, 932 de părinţi au solicitat o evaluare psihosomatică pentru clasa pregătitoare şi 327 pentru clasa I. Specialiştii au dat 880 de recomandări potrivit căror cei mici sunt apţi să mear