Peste 20 de maşini retro, aparţinând unor colecţionari, pot fi admirate, astăzi, la Cluj-Napoca, la o expoziţie şi o paradă organizate de asociaţia Retromobil Club România. Vedeta evenimentului este "Prinţesa"- născută în 1947 din ordinele faimosului designer englez de automobile Sir Herbert Austin.
Peste 20 de "bătrâne doamne" pe patru roţi, ferchezuite cu grijă, au colorat azi dimineaţă platoul din Piaţa Unirii din Cluj-Napoca. Clujenii au profitat de vremea frumoasă de afară şi au venit în număr mare ca să admire bijuteriile retro. Dacă domnii erau interesaţi mai mult de motoare şi de modificările aduse maşinilor, doamnele au fost mai mult decât entuziasmate să facă şedinţe foto cu exponatele de lux. Totuşi, cei mai încântaţi de parada maşinilor de epocă au fost copiiii, iar taţii nu mai conteneau să le lămurească curiozităţile. Plăcut impresionaţi au fost şi bunicii care au trecut prin zonă, iar asta deoarece i-au năpădit amintirile tinereţii: "Ah! Şi eu am avut model ca ăsta prin '70. O scoteam la drum doar când mergeam cu familia la mare!".
De departe, vedeta expoziţiei a fost un automobil de lux pe nume "Prinţesa". În 1947, Sir Herbert Austin a ordonat construirea unei maşini de lux şi aşa s-a născut "Princess Saloon". Primele două modele au fost vândute Reginei Elisabeta în 1952 şi 1957. Această serie de maşini de lux distinctiv mari (2 tone) a fost realzată manual de Austin şi filiala sa Plas Vanden (mai multe detalii tehnice la secţiunea FOTO). Tot o "Prinţesă" a fost şi maşina aleasă de legendara trupă "The Beatles" în ianuarie 1964 pentru primul lor turneu european.
O altă atracţiei a expoziţiei a fost o maşină românească, un ARO M461 "Zimbrul Carpatin". Maşinile de acest gen au fost fabricate între anii 1964-1975, fiind şi primul model exportat. De-alungul timpului, ARO M461 a participat la diverse concursuri de raliu, un raid de 25.