Introducerea unor curse de tren low-cost, călătorii de doar două ore cu Rapidul până la mare de 1 mai, motivele respingerii planului de administrare al managerilor privaţi de la CFR SA şi finanţarea magistralei V de metrou Drumul Taberei-Universitate din fonduri europene sunt doar câteva dintre temele de discuţie abordate de ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, invitatul special al emisiunii "După 20 de ani", difuzată duminică dimineaţă de ProTV şi pe VOYO.RO.
Şeful Transporturilor a mai vorbit despre privatizarea CFR Marfă, despre posibilitatea unei noi prelungiri a acordului cu FMI, precum şi despre cele mai importante proiecte din portofoliul ministerului pe care îl conduce.
CFR Călători analizează în prezent introducerea curselor low-cost pe ruta Bucureşti-Constanţa, a precizat Fenechiu.
"Peşedinta CA a CFR Călători, doamna Alexandra Gătej, a venit cu o idee şi mi-a plăcut foarte mult şi se vede foarte clar că experienţa din managementul privat o ajută, aceea de a face un program să mergi cu 10 lei la mare. Poate exagerat cu 10 lei. Un gen de low-cost. Asta mi-a spus, că va încerca să studieze politicile de low-cost din aviaţie şi să vedem dacă nu putem implementa o politică de low-cost şi în transportul de călători", a precizat ministrul Transporturilor, adăugând că "dacă suntem corecţi cu noi, e cam low-cost, ar trebui să fie low-cost transportul nostru de călători", aluzie la condiţiile precare de care dispun clienţii CFR Călători.
Din nou Rapid spre mare
Ministrul Fenechiu a arătat că trenurile Rapid îşi vor relua circulaţia pe ruta Bucureşti-Constanţa până în luna mai. Întrebat dacă de 1 mai, bucureştenii vor face două ore până la mare, ministrul a precizat că se va gândi la această variantă care este fezabilă.
Trenurile Rapid pe traseul Bucureşti-Constanţa au fost anulate la începutul lunii februarie din cauza