Ieri, preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), Laura Corina Georgescu, a fost prezentă la Iaşi pentru a susţine o dezbatere în cadrul Instituţiei Prefectului. În cadrul întâlnirii s-a realizat dezbaterea petiţiei CNA care a strâns deja 45.000 de semnături, fiind consemnate totodată popuneri din cadrul unui dialog cu reprezentanţii mass-media la nivel de Iaşi, în ideea unor posibile schimbări.
Preşedintele CNA a fost prezent ieri la Iaşi, pentru o dezbatere desfăşurată la Palatul Administrativ. Dezbaterea a fost cu privire la strategia CNA pentru anul în curs, dar şi cu privire la Petiţia CNA – „Interesul public mai presus de gustul publicului“. Şefa CNA este de părere că această campanie cu privire la descoperirea interesului publicului în materie de informaţii furnizate de mass-media va duce la „curăţarea ecranelor“. „Publicul-ţintă trebuie să înţeleagă că este beneficiarul principal al programelor audiovizuale şi că noi, în calitate de unică autoritate de reglementare, în tot ceea ce se numeşte jurnalism audio şi video, am considerat absolut natural şi normal să le cerem părerea. Asta înseamnă să achieseze la această petiţie care încearcă să schimbe şi să promoveze nu gustul publicului ci interesul public. Mă interesează să avem programe care să întoarcă informaţia corectă, nu să răspundă la un ipotetic gust al publicului ascuns după anumite puncte de audienţă. Oamenii care fac produsul trebuie să conştientizeze că gustul publicului nu mai este ceea ce era acum cinci sau zece ani“, a specificat Laura Corina Georgescu, preşedintele CNA, aflat în vizită de lucru laIaşi. Potrivit acesteia, numărul de semnături strânse pentru petiţia online a CNA-ului a ajuns la 45.000.
„În prezent, gustul publicului se raportează la puncte de rating, pe care eu, ca producător, vreau să mi le asum sau să nu mi le asum, să le arunc beneficiarului. Haide