Luna modei, aşa cum este numită perioada celor patru săptămâni de modă, ar putea să-şi prelungească mandatul cu încă şapte zile la Sydney, după New York, Londra, Milano şi Paris.
Pentru toţi editorii de modă din toată lumea, aceasta este una dintre veştile proaste pe care le pot primi: se pregăteşte a cincea săptămână a modei, la Sydney. Luna extenuantă cu sute de show-uri în cele patru puncte cardinale ale modei ar putea dura şi mai mult pe viitor. Dar acest lucru se întâmplă pentru că cele patru capitale ale modei nu mai sunt atât de puternice ca altădată.
Săptămânile modei din toată lumea, din Cambodgia până în Columbia, expun designuri locale unei audienţe internaţionale. Iar aşa cum ultimele evenimente ale modei au arătat recent, toată lumea vrea câte o bucăţică din toate.
Săptămâna de Modă din Australia, care a început pe 8 aprilie, este concurentul cel mai serios dintre toate evenimentele de modă din lume.
Noul val de designeri
Odată văzut drept locul de unde îţi poţi achiziţiona costume de baie, marginalizat pe nedrept cu ajutorul stereotipurilor locale, a fost transformat de către designerii australieni într-un loc merituos. Designeri precum Christopher Esber, care semnează un smart casual brici, Dion Lee, cunoscut deja pentru participările sale la Săptămâna Modei din Londra, şi brandul Romance Was Born, care excelează în imprimeuri magistrale.
„Când a fost lansată, în 1996, Săptămâna Modei de la Sydney era mai mult despre costume de baie şi piele albă. Acum este mult mai sofisticată“, a spus Edwina McCann, redactorul-şef al ediţiei australiene a publicaţiei „Vogue“.
Simon Lock, fondatorul Săptămânii de Modă din Australia, vorbea, în urmă cu câţiva ani, despre avântul puternic pe care moda de pe continent îl ia. „Devenim parte din liga mare şi asta datorită percepţiei globale asupra oraşului Sydney. Avem mai m