Peste 100 de clujeni şi-au reciclat periuţele de dinţi la primele ore ale dimineţii. În schimbul periuţelor folosite, ei au primit altele noi şi paste de dinţi. Totodată, această acţiune face parte din campania „Zâmbeşte România“ şi are scopul de a-i conştientiza pe oameni privind sănătatea dinţilor lor. Studiile făcute în acest sens arată că mulţi români sunt „certaţi“ cu igiena orală.
Există un program „Rabla“ şi pentru periuţele de dinţi, nu doar pentru maşini. A fost creat anul trecut - sub forma campaniei „Zâmbeşte România“ - de firma GlaxoSmithKline Consumer Healthcare şi brandurile sale pentru a-i conştientiza pe oameni cât de importantă este sănătatea lor orală şi cât de benefic e să mergi la medicul dentist.
Pe Bulevardul Eroilor din Cluj-Napoca, chiar lângă Piaţa Unirii, reprezentanţii firmei amintite şi-au amenajat sâmbătă dimineaţa, 20 aprilie, un cort alături de logo-ul foarte vizibil de la distanţă „Rabla pentru periuţa ta“.
Până la ora 11.00, o sută de clujeni au scăpat de periuţele vechi în schimbul altora noi. Au primit gratuit şi paste de dinţi.
„Campania se numeşte Zâmbeşte România şi este una educaţională. Este adresată atât copiilor, cât şi adulţilor“, spune Andreea Simona Pop, doctoranda în medicină dentară la UMF Cluj-Napoca.
Aceasta a subliniat că este important ca elevii din ciclul primar, adică cei cu vârste cuprinse între 7 şi 11 ani, să fie învăţaţi cum să aibă grijă de dinţi lor şi să meargă la medicul stomatolog deoarece acea perioadă este esenţială în dezvoltarea dinţilor lor.
Campania a ajuns şi în alte oraşe ale ţării şi se va încheia săptămâna viitoare la Constanţa. Ea a fost iniţiată în 2012, iar din martie 2013 a fost reluată.
De ce o astfel de campanie?
Pentru că românii nu prea merg la dentist. Iar cifrele dau de gândit, susţin organizatorii evenimentului pe site-ul campaniei.