Salonul auto din Shanghai, cel mai important din China, şi-a deschis duminică porţile pentru marele public şi aşteaptă circa 800.000 de vizitatori în nouă zile, spun organizatorii, citaţi de AFP.
Piaţa chineză este tot mai importantă pentru constructorii auto internaţionali în contextul în care vânzările din Europa au scăzut. Anul trecut au fost înmatriculate în China peste 19 milioane de maşini noi, dintre care 15,5 milioane de autoturisme şi microbuze.
‘China este în prezent prima piaţă mondială şi un motor al creşterii industriei auto’, a declarat sâmbătă vicepreşedintele General Motors, Tim Lee, în ziua rezervată presei. Potrivit GM, piaţa chineză ar putea atinge, în zece ani, între 30 şi 35 de milioane de maşini. Cea mai puternică creştere s-ar putea înregistra nu în marile metropole de pe coastă, ci în oraşele mari şi mijlocii din interior, unde există puţine maşini – circa 40 la 1.000 de locuitori.
Vânzările de maşini electrice sau hibride, prezente la multe standuri la salon, rămân totuşi scăzute în China, cota de piaţă fiind sub 0,1% în primul trimestru al anului. Guvernul oferă subvenţii pentru achiziţionarea unor astfel de vehicule, urmărind depoluarea oraşelor din China. Ele sunt totuşi insuficiente, neputând compensa costul ridicat al acestor noi tehnologii.
Mai mult pe Economica.net
Salonul auto din Shanghai, cel mai important din China, şi-a deschis duminică porţile pentru marele public şi aşteaptă circa 800.000 de vizitatori în nouă zile, spun organizatorii, citaţi de AFP.
Piaţa chineză este tot mai importantă pentru constructorii auto internaţionali în contextul în care vânzările din Europa au scăzut. Anul trecut au fost înmatriculate în China peste 19 milioane de maşini noi, dintre care 15,5 milioane de autoturisme şi microbuze.
‘China este în prezent prima piaţă mondială şi un motor al creşterii industriei