Reprezentantii a doua organizatii ce reprezinta industria romaneasca de comunicare, IAA Romania si Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania, au cerut luni la Parlament, in fata Comisiei de Cultura, sa modifice ordonanta de urgenta prin care se modifica Legea audiovizualului si care rescrie regulile pe piata de publicitate TV, dupa cum au spus pentru HotNews.ro participanti la discutii. Schimbarea nu a primit insa sprijinul deputatilor, potrivit informatiilor HotNews.ro. Solicitarea celor doua organizatii viza ca firmele care beneficiaza de reclama televizata sa aiba posibilitatea sa aleaga daca lucreaza direct cu posturile sau prin agentii de publicitate. Asociatiile si-au expus nemultumirile lor legate de ordonanta, in timp ce ministrul pentru Societatea Informationala, Dan Nica, a sustinut ordonanta, vorbind pe larg inclusiv despre prevederi incluse intr-un proiect similar din iarna, dar la care guvernul a renuntat intre timp.
UPDATE1 Presedintele Comisiei de cultura, Gigel Stirbu (PNL), citat de Mediafax, a sustinut ca prin aceasta ordonanta benefeciarul spatiului de publicitate poate negocia direct cu o televiziune. "Pana acum, agentia de publicitate se ducea la inceputul anului si cumpara un spatiu, bloca spatiul publicitar de la un trust media, platea o anumita suma si bloca spatiul. Eu, compania nu stiu care, ma duceam sa fac publicitate. Nu puteam, pentru ca spatiul era cumparat. Trebuia sa merg la agentia de publicitate. Acum (prin Ordonanta de urgenta - n.r.), si compania, beneficiarul, pot negocia direct cu o televiziune, cu furnizorul de spatiu publicitar", a explicat presedintele Comisiei de cultura. Mediafax scrie ca textul inaintat de guvern a fost sprijinit cu 10 voturi pentru, un vot impotriva si doua abtineri.
UPDATE "Reprezentantii agentiilor de publicitate, ai clientilor acestora si ai agentiilor de media au cerut din no