Grup Feroviar Român (GFR) a cumpărat caietul de sarcini pentru privatizarea companiei CFR Marfă, după cum a declarat, vineri, deţinătorul Grampet (grup care controlează şi GFR) Gruia Stoica.
Omul de afaceri s-a arătat uimit de termenele prevăzute în cadrul acestui proces.
Domnia sa ne-a declarat: "Am cumpărat caietul de sarcini pentru privatizarea CFR Marfă, pentru a ne lămuri în legătură cu această privatizare. Vreau să vă spun că sunt uimit de cât de strânse sunt termenele pentru privatizarea CFR Marfă".
Potrivit lui Gruia Stoica, sunt şanse ca GFR să depună ofertă şi pentru cumpărarea acestei societăţi.
"Acest lucru ar însemna că grupul nostru va ajunge la 25.000 de angajaţi", a precizat proprietarul Grampet, subliniind că GFR se află pe lista scurtă pentru privatizarea operatorului feroviar de marfă din Bulgaria BDZ Cargo, despre care omul de afaceri a menţionat că ar putea fi "poate singurul succes de această anvergură" pentru ţara noastră.
Gruia Stoica ne-a precizat: "În acest moment, prioritatea noastră este procesul de privatizare a operatorului de transport feroviar BDZ Cargo, unde săptămâna viitoare, pe 26, vom depune documentele finale. Este foarte posibil ca această privatizare să fie un succes românesc extern şi sunt mândru că am reuşit să aducem Grampet Group la acest nivel".
Pachetul de 51% din acţiunile CFR Marfă a fost scos la vânzare la un preţ de pornire de 798,05 milioane lei, câştigătorul urmând să fie adjudecat la jumătatea lunii iunie.
Procedura de privatizare va avea trei etape - precalificare, negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante şi licitaţie cu ofertă în plic.
Garanţia de participare se ridică la 10 milioane de euro, iar valoarea taxei de participare la licitaţie este echivalentul în lei a sumei de 20.000 de euro, în timp ce dosarul de prezentare costă 10.000 de euro.