Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a susţinut duminică că după cedarea a 51% din acţiunile CFR Marfă statul român va putea împiedica vânzarea companiei la fier vechi, iar condiţiile restrictive impuse în caietul de sarcini nu vor permite înscrierea la licitaţie a unor "geambaşi".
“Aici statul român are 49% din acţiuni. Cu 49% din acţiuni poţi oricând să opreşti pe cineva să vândă la fier vechi, şi suntem totuşi în România, şi este statul român. (…) Dacă este rea-voinţă, dacă este vorba de mită, de şpagă, de interese, se poate întâmpla orice şi cu o companie din România, pentru că, haideţi să fim serioşi, astăzi noi putem spune că am vândut compania la fier vechi, atât timp cât 2 miliarde şi ceva de lei sunt datorii. Aceste datorii au fost create, cum am spus, datorită slabei performanţe a celor care au condus-o şi hoţiilor", a spus ministru duminică la Pro TV.
Fenechiu spune că şi-ar dori ca privatizarea să fie realizată cu o companie care să dezvolte transportul feroviar de mărfuri în România.
"Nu va putea veni un geambaş de fier vechi pentru că noi am pus nişte condiţii restrictive în acest caiet de sarcini, pentru că dorim să vină o companie care să dezvolte CFR Marfă, nu să o ducă la fier vechi. (…) Trebuie să aibă 10 milioane euro în cont numai pentru a fi acceptat la privatizare, trebuie să aibă scrisoare de confort pentru toată suma minimă de 180 de milioane de euro, cât este suma de pornire", a spus ministrul Transporturilor.
În plus, investitorii interesaţi trebuie să aibă afaceri anuale de 300 milioane euro şi experienţă seminificativă în domeniu.
Fenechiu a mai spus că statul nu mai poate transforma CFR Marfă într-o companie profitabilă, în contextul în care compania are în prezent datorii de 2,3 miliarde lei, din care 1,5 miliarde lei către stat, şi active evaluate la aproximativ 1,3 miliarde lei. Ştergerea datoriilor