SCĂDERE Cu toate că emisiunea de la Pro TV se apropie cu paşi repezi de finala din 10 mai, audienţele scad, de la o ediţie la alta.
„Inevitabil va fi bine“, noua piesă pe care Andra a lansat-o în a treia semifinală, şi replicile inteligente ale rapperului Krem au atras în medie, în faţa televizoarelor, 3,39 milioane de telespectatori pe minut, la nivel naţional. Această cifră confirmă scăderea audienţelor talent-show-ului, după 29 martie, când s-au ales cei 60 de semifinalişti. Descreşterea din ultimele episoade ale emisiunii are şi câteva explicaţii.
Petrişor Obae, editor la paginademedia.ro, consideră că ediţiile în care s-au difuzat selecţiuni de la preselecţiile din toată ţara au câştigat publicul prin imprevizibilitate şi printr-un montaj bine pus la punct, ce a reuşit să combine numerele spectaculoase cu momentele umoristice şi chiar penibile. Foto A treia semifinală live de la „Românii au talent“
În ediţiile transmise în direct, însă, telespectatorii sunt deja familiarizaţi atât cu cei 12 concurenţi, cât şi cu talentele de care ei sunt în stare, aspect ce diminuează din elementul-surpriză al emisiunii. Obae aminteşte şi de calitatea show-ului, exprimată în special prin prestaţia concurenţilor. Cu alte cuvinte, performările mediocre sunt sancţionate de publicul care schimbă canalul pentru o ofertă TV care să-l mulţumească mai mult, în contextul în care auditoriul de la Pro are cerinţe şi aşteptări ridicate.
Din punctul său de vedere, şi oferta concurentă explică scăderea ratingului, căci un program cu o temă mai interesantă poate „mânca“ din audienţă. Spre exemplu, vineri seară, TVR difuzează emisiunea cu specific popular „O dată-n viaţă“, ce se plasează pe locul secund în topul preferinţelor publicului, dar la o distanţă de câteva milioane de telespectatori faţă de oferta de la Pro. „Vorbim despre o scădere de la o audienţă extrem de