Jurnalistul Ovidiu Nahoi lanseaza o provocare pe adresa marilor furnizori de publicitate care accepta sa sustina financiar productii editoriale care incalca regulile fundamentale ale jurnalismului responsabil. Cel mai elocvent exemplu in acest, de data recenta, este scandalul provocat de emisiunea “Acces Direct”, de la Antena 1, in care invitata Ioana Tufaru a fost pusa in niste ipostaze umilitoare de catre realizatorii emisiunii. Cazul a atras si reactia CNA, insa sanctiunea primita de Antena 1 a fost considerata simbolica in piata media.
“O prima jumatate de pas in directia corecta s-a facut cand o companie a decis sa taie publicitatea unei emisiuni de tip tabloid de proasta calitate – in realitate, un fel de instigare publica la abuz impotriva unei persoane lipsite de aparare. E adevarat, putin, foarte putin fata de reactia unanima a clientilor importantului ziar ungar Magyar Hirlap, care au refuzat sa mai dea publicitate in urma publicarii unui editorial cu tenta rasista”, scrie Ovidiu Nahoi intr-un comentariu publicat de ultimul numar tiparit al revistei Dilema Veche.
Practic, ideea lansata de Ovidiu Nahoi priveste acordarea unui suport mai important pentru jurnalismul responsabil din partea marilor companii (care astazi platesc reclame pe criterii strict de audienta si care sfarsesc inevitabil sa finanteze productii jurnalistice de tip tabloid sau de calitate indoielnica). “Sustinerea unor programe de jurnalism responsabil ar fi nu doar o onoare pentru companii, ci si o buna lovitura de imagine. Ar fi chiar un gest pragmatic, fiindca acestea nu pot functiona cum trebuie intr-un mediu viciat, intr-o societate imbecilizata. Si pentru imbecilizarea careia ajung sa mai si plateasca!”, isi argumenteaza Nahoi provocarea adresata marilor furnizori de publicitate din presa romaneasca.
Jurnalistul Ovidiu Nahoi lanseaza o provocare pe adresa marilor f