Salonul auto de la Shanghai, cel mai important eveniment de profil din China, s-a deschis duminică marelui public, urmând să atragă în următoarele nouă zile 800.000 de vizitatori, potrivit organizatorilor, transmite AFP.
Piaţa auto chineză a devenit crucială pentru constructorii internaţionali de vehicule, ale căror vânzări în Europa sunt în declin.
Anul trecut, peste 19 milioane de vehicule noi au fost înmatriculate în China, din care 15,5 milioane de maşini şi microbuze.
"China este în prezent cea mai mare piaţă mondială şi o forţă motoare a creşterii din industria automobilelor", a declarat vicepreşedintele General Motors (GM), Tim Lee.
Potrivit GM, piaţa chineză poate ajunge în zece ani la 30-35 de milioane de unităţi.
Cea mai puternică creştere nu va proveni din megalopolisurile costiere, ci din oraşele mijlocii şi mari din interiorul ţării, unde ritmul înmatriculărilor este încă scăzut, cu sub 40 de maşini la 1.000 de locuitori.
Constructorii mizează totodată pe noile gusturi ale cumpărătorilor, pentru susţinerea vânzărilor. În primul trimestru, piaţa vehiculelor 4X4 a crescut cu 44%, comparativ cu un avans de 17% pe ansamblul pieţei.
În total, circa 1.300 de modele sunt expuse pe o suprafaţă de 280.000 de metri pătraţi, de către participanţi veniţi din 20 de ţări. Dintre aceştia, grupul SAIC din Shanghai prezintă singur 110 vehicule, dacă sunt incluse şi cele fabricate în colaborare cu GM şi Volkswagen.
Salonul auto de la Shanghai, cel mai important eveniment de profil din China, s-a deschis duminică marelui public, urmând să atragă în următoarele nouă zile 800.000 de vizitatori, potrivit organizatorilor, transmite AFP.
Piaţa auto chineză a devenit crucială pentru constructorii internaţionali de vehicule, ale căror vânzări în Europa sunt în declin.
Anul trecut, peste 19 milioane de vehicule noi