Autorităţile plănuiesc interzicerea detectoarelor de radar, introducerea camerelor video cu radar la nivel naţional, interzicerea ATV-urilor pe drumurile publice şi oprirea şoferilor care au consumat alcool prin sistemul “alcolock”. Şi asta pentru că, deşi România trebuie să reducă numărul victimelor din accidente rutiere cu 50%, până în 2020, în 2012, după paru ani de stagnare, cifra aceasta a crescut.
România, singura ţară din U.E. care nu are adoptată o Strategie Naţională pentru Siguranţă Rutieră
Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică proiectul Strategiei Naţionale pentru Siguranţă Rutieră 2013 - 2020, care urmează să fie aprobat de Guvern şi să intre în vigoare la doi ani după ce a fost creat. Este vorba despre un document-cadru de politici publice care vizează îmbunătăţirea traficului rutier din România, în condiţiile în care, pentru prima oară în ultimii patru ani, în 2012 numărul de morţi în accidente rutiere a crescut, iar România are obligaţia, ca de altfel, toate celelalte ţări din U.E., să reducă numărul victimelor din accidente rutiere cu 50%, până în 2020.
Oficialii Ministerului Transporturilor plănuiesc interzicerea detectoarelor de radar, introducerea camerelor video cu radar la nivel naţional, interzicerea ATV-urilor pe drumurile publice, crearea legislaţiei pentru introducerea sistemelor de imobilizare a autovehiculelor, dacă şoferul a băut (aşa-numitele dispozitive alcolock), dar şi reabilitarea şoferilor care rămân fără permis, prin consiliere psihologică, şi îngrijirea victimelor din accidente rutiere.
Sistemul “alcolock” ar urma să fie folosit pentru vehiculele comerciale ale transportatorilor sau în transportul public, el fiind deja disponibil în unele state U.E. Este vorba despre dispozitive care detectează prezenţa vaporilor de alcool, atunci când şoferul se urcă la vol