Proiectul de reabilitare a Gării CFR din Slobozia a intrat la apă. Investiţia în modernizare a imobilului are întârzieri de peste şase luni. Toate acestea în condiţiile în care primele milioane de euro provenit din fonduri europene au fost deja cheltuite. În total lucrările se ridică la peste şase milioane de euro. O situaţie similară se întâmplă şi la Gara CFR Călăraşi.
S-au încurcat planurile de execuţie
Gara din Slobozia arată ca după un bombardament atomic. Locul fostelor clădiri unde se aflau Casa de Bilete, Sala de Aşteptare şi Birourile impiegatului şi şefului de gară sunt adevărate ruine. Aleea pietonală a călătorilor s-a transformat într-o groapă imensă, plină cu apa ultimei ploi.
„Aici se va face un pasaj pentru călători” explică unul dintre muncitorii care se chinuiau să scoată apa cu o găleată. Era singurul care îşi dădea interesul să facă ceva. Ceilalţi stăteau înşiraţi pe şinele de cale ferată şi mâncau.
Lucrările de reabilitare a Gării Slobozia au început în luna iulie a anului 2011 şi ar fi trebuit să fie finalizate anul acesta în luna mai. N-a fost să fie, iar şantierul este în continuare deschis. Şi va rămâne şi în următoarele şase luni, pentru că lucrările vor continua.
De ce? Este destul de simplu. Firma care a asigurat lucrările ARCADA COMPANY a încurcat planurile de proiectare a peronului. Altfel spus, a aşezat liniile în aşa fel încât, trenurile în loc să intre în gară ajung în depoul Autogării Slobozia.
Mai mult, eroare de proiectare a făcut ca muncitorii firmelor care lucrau efectiv la amenajarea peronului să strice tot ceea ce au realizat în ultimele luni.
„A fost o problemă de proiectare. Pe scurt, ceea ce vedeţi dumneavoastră aici este mai mult decât muncă de Sisisf” declară sub protecţia anonimatului reprezentanţi din cadrul Gării CFR Slobozia.
Situaţie similară
Reabilitarea Găr