Cifrele de audienta inregistrate pe primul trimestru al anului 2012 arata un tablou cu doua televiziuni care isi impart partea leului atat in privinta numarului de telespectatori, cat si in privinta publicitatii.
Numai doua televiziuni din Romania depasesc o cota de piata (share) de 10%, respectiv Pro TV, cu o cota de piata medie in T1-2013 de 14,28%, urmata de Antena 1, cu 12,8%. Pe locul 3 se afla postul de televiziune controlat de turcii de la Dogan Media, Kanal D, cu o cota de piata medie in T1 de 8,6%, iar pe patru se situeaza postul de stiri Antena 3 (4,96%). Urmeaza apoi un pluton de televiziuni a caror cota de piata se situeaza in jurul valorilor de 3-4%.
Iata clasamentul (Top 10) televiziunilor in functie de cota de piata medie inregistrata in perioada ianuarie – martie 2013:
1. Pro TV – 14,28%
2. Antena 1 – 12,8%
3. Kanal D – 8,6%
4. Antena 3 – 4,96%
5. TVR – 4,1%
6. Prima TV – 3,98%
7. Acasa TV – 3,75%
8. National TV – 3,11%
9. Romania TV – 3%
10. Disney Channel – 2,31%
Este interesanta prezenta in Top 10 a canalului destinat copiilor, Disney Channel, care prinde locul 10 cu o cota de piata medie in T1 de 2,31%. Pe urmatoarele pozitii in afara topului, 11 si 12, se situeaza doua televiziuni de stiri, respectiv B1 TV (2,09%) si Realitatea TV (2,03%).
Iata si clasamentul (Top 10) televiziunilor in functie de audienta medie (in mii de telespectatori) inregistrata in perioada ianuarie – martie 2013:
1. Pro TV – 863.000 de telespectatori
2. Antena 1 – 690.600
3. Kanal D – 468.000
4. Antena 3 – 268.600
5. TVR – 221.300
6. Prima TV – 214.600
7. Acasa TV – 202.300
8. National TV – 168.300
9. Romania TV – 162.300
10. Disney Channel – 125.300
Pe urmatoarele pozitii in afara topului, 11 si 12, se situeaza doua televiziuni de stiri, r