Alungarea managerilor privaţi de la CFR arată disperarea politicienilor, împrăştie confuzie şi creează haos în afacerile, oricum păguboase, ale companiei.
Dimitris Sophocleous, cipriotul care a demisionat din funcţia de director general al CFR SA, este o victimă recentă a teatrului absurd în care se transformă povestea alegerii unor manageri privaţi. Motivul demisiei este respingerea planului său de gestionare a companiei de către reprezentanţii Ministerului Transporturilor. Sophocleous n-a plecat singur. Lucian Isar, fost ministru delegat pentru Mediul de Afaceri, şi-a dat şi el demisia din funcţia de preşedinte al consiliului de administraţie (CA) al CFR SA, dar a explicat raţiunile din spatele veto-ului brutal exprimat de oamenii de la Transporturi. El susţine că respingerea planului de redresare a CFR nu s-ar datora dubiilor privind viitorul CFR, ci spaimei politicienilor că îşi pot pierde „influenţa asupra resurselor unei companii de stat“ şi asupra accesului la banii europeni. Isar a acuzat existenţa unor intense presiuni politice exercitate pentru a numi anumiţi favoriţi în posturi de conducere, pentru a muta compartimente ale CFR în minister sau pentru a delega, parţial, gestionarea fondurilor europene către minister. Alungarea managerilor privaţi de la CFR arată disperarea politicienilor, împrăştie confuzie şi creează haos în afacerile, oricum păguboase, ale companiei. A urmat o altă victimă colaterală, Aysun Mustafa, care a demisionat de la conducerea CFR Marfă. O echipă care a rezistat totuşi trei luni în faţa a ceea ce presa numeşte, generic, presiuni politice. Austriacul Heinrich Vystoupil, managerul care a câştigat concursul pentru poziţia de şef al Tarom, a dat bir cu fugiţii după zece zile. Restul echipei de manageri privaţi, care alcătuiesc boardul administrativ al Tarom, a rămas pe poziţie, înclusiv