În numai doi ani, costul reabilitării unui singur kilometru s-a majorat cu peste 55%
Pentru tronsonul Sighişoara - Coşlariu statul şi UE vor plăti 1,1 mld. euro, nu 747 mil. euro cât era estimat iniţial
Potrivit ministrului Fenechiu, CFR SA are semnate prin POS Transport 18 contracte în valoare de 11,5 miliarde lei
Într-o ţară în care căile ferate sunt "mina de aur" a hoţilor de fier vechi, iar statul n-a găsit încă soluţia pentru combaterea acestui fenomen, Guvernul cheltuieşte miliarde de euro pentru reabilitarea tronsoanelor şi zeci de milioane de euro pentru consultanţă şi asistenţă. În plus, în prezent, reabilitarea unui singur kilometru de cale ferată costă cu aproximativ 55,7% mai mult decât estimările făcute de Ministerul Transporturilor în urmă cu doi ani.
Conform calculelor Curierului Naţional, bazate pe declaraţiile ministrului Relu Fenechiu şi a datelor postate pe site-ul Ministerului Transporturilor, cheltuiala pentru reabilitarea tronsonului de cale ferată Sighişoara - Coşlariu a fost majorată, în urma licitaţiei organizate la începutul acestui an, de la 747 mil. euro, cât era estimat să valoreze în urmă cu doi ani, la 1,1 mld. euro. Adică 353 mil. euro în plus, respectiv o majorare de la 7,9 mil. euro pe kilometru, la 12,9 mil. euro pe kilometru. Diferenţa reprezintă mai mult de jumătate din valoarea estimată iniţial de minister, respectiv 4,4 mil. euro în plus pentru fiecare kilometru reabilitat. În plus, calea ferată de pe acest tronson pare să se fi scurtat, odată ce în lista obiectivelor de investiţii a MT aceasta avea 94,7 km, iar contractul a fost semnat pentru numai 89,5 km.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, preciza, în urmă cu două luni, că acesta este cel mai mare contract de finanţare semnat prin Programul Operaţional Sectorial de Transport. El a adăugat că CFR SA, care administrează infrastructura