Doar 17,1 la sută dintre tinerii romi sunt absolvenţi de liceu şi studii superioare, faţă de peste 60 la sută dintre tinerii neromi, procentul fiind însă de trei ori mai mare faţă de cel din 1998, potrivit Studiului "Romii din România - De la ţap ispăşitor la motor de dezvoltare", prezentat luni.
Documentul citat arată că populaţie de etnie romă din România a înregistrat o creştere a nivelului educaţional de-a lungul a 15 ani, însă datele nu sunt la fel de încurajatoare când sunt comparate la nivelul populaţiei de alte etnii.
Studiul realizat pe două eşantioane de romi şi neromi, cu vârste de peste 16 ani, arată că cei mai mulţi dintre romi se situează la nivelul gimnaziului (34,3 la sută), a două categorie în ordine descrescătoare fiind romii fără nicio şcoală absolvită (22,1 la sută).
"Faţă de 1998, s-a dublat ponderea absolvenţilor de liceu în rândul romilor, 4,6 la sută în 1998, faţă de 8,9 la sută în 2012, ceea ce reprezintă o dinamică puternică de schimbare în domeniul educaţiei. Cu toate acestea, persistă o diferenţă semnificativă între absolvenţii de liceu romi şi neromi, un rom faţă de patru neromi", se arată în studiu.
Documentul citat mai arată că, în timp ce peste 60 la sută dintre tinerii neromi sunt absolvenţi de liceu şi studii superioare, numai 17,1 la sută dintre tinerii romi se află în această situaţie.
"Privind diferenţele dintre tinerii romi din 1998 şi tinerii romi din 2012, vedem progrese care într-o primă etapă par să aprobe politicile implementate pentru creşterea nivelului de educaţie: în interval de 15 ani a crescut de trei ori procentul de absolvenţi de liceu romi", se mai arată în studiu, notându-se însă că accesul romilor la nivelele superioare de educaţie este în continuare redus, iar o mare parte dintre romi părăsesc sistemul educaţional după ciclul gimnazial.
Diferenţele de gen atât în eşantionu