Poate pentru mulţi dintre noi, aceste nume sînt necunoscute. Însă este important să le cunoaştem, pentru că, fără a avea reperele adevăratelor valori, aşa cum este standardul actual la nivel internaţional, este greu să facem judecăţi de valoare, aici, în România.
Totuşi, probabil cel mai cunoscut nume dintre toate acestea este cel al dirijorului sud-coreean Myung-Whun Chung, pe care l-am putut asculta şi în România.
Miracolul sud-coreean
Myung-Whun Chung este unul dintre cei mai importanţi dirijori contemporani. În ianuarie 2013, a împlinit 60 ani. În prezent, este directorul muzical al Orchestrei Filarmonice Radio France, directorul muzical al Orchestrei Filarmonicii din Seul, „Honorary Conductor Laureate” al Orchestrei Filarmonicii din Tokyo şi principalul dirijor invitat al Capelei de Stat din Dresda. Doar această înşiruire vă poate face o idee despre cariera prodigioasă a acestui dirijor, care a debutat ca pianist şi a cîştigat un premiu important la unul dintre cele mai grele concursuri pentru pian din lume – Concursul Internaţional „Ceaikovski” de la Moscova (1974).
Myung-Whun Chung este exemplul viu al conceptului de miracol asiatic şi în muzică, nu doar în economie. Din 2005, a preluat frîiele orchestrei din oraşul său natal, Seul. În aprilie 2011, Orchestra Filarmonicii din Seul şi dirijorul Myung-Whun Chung semnau un contract de exclusivitate cu una dintre cele mai importante case de discuri pentru muzica clasică – Deutsche Grammophon. Era prima orchestră asiatică ce reuşea o asemenea performanţă – totul pentru că Myung-Whun Chung a reuşit să transforme o oarecare orchestră asiatică într-o orchestră care să conteze la nivel global.
Pe 11 aprilie 2013 a apărut pe piaţă al cincilea disc înregistrat de Orchestra Filarmonicii din Seul pentru casa Deutsche Grammophon. Albumul cuprinde două binecunoscute lucrări de