Am asistat deseori la meeting-urile managerilor cu echipele lor și de fiecare dată am observat schimbări în atitudinea echipei după întâlnire. Ca manageri, avem impact imediat asupra celorlalți, câteodată chiar și cel mai mic gest, o privire sau un ton mai ridicat lasă o amprentă puternică. Îi putem face pe ceilalți să se simtă „mici” sau „mari”, de parcă am avea superputerile unui erou, însă rareori managerii sunt conștienți de efectele pe care le au asupra echipei pe care o conduc.
La ultimul meeting la care am asistat, unul dintre primele meeting-uri de cunoaștere a managerului și a echipei sale, după ce managerul a plecat, efectul a fost uriaș. Oamenii aceia păreau să se simtă mici, mici de tot!
Echipa muncise foarte mult să se pregătească pentru a livra prezentarea respectivă, dar mai ales rezultatele, în condițiile pieței de acum. Aflasem, înainte de meeting, că stătuseră în week-end împreună pentru a veni pregătiți în ziua întâlnirii; au avut o prezentare frumoasă, închegată, handout-uri, rezultate bune de amintit și propuneri pertinente pentru îmbunătățire. Managerul însă a părut dezinteresat, rece, nemulțumit de la început până la sfârșit, iar singura întrebare a fost doar „de ce ați realizat numai atât?”
I-am auzit șușotind, în drumul meu spre ieșire, după ce managerul plecase: „m-am simțit ca un idiot”, „îmi vine să îmi iau câmpii în astfel de momente” și alte câteva scrâșnituri din dinți... Oamenii chiar păreau mici, neînsemnați, de parcă efortul lor fusese în zadar, mai ales după ce se văzuse foarte clar că se străduiseră… Managerul însă era departe de a trăi aceeași senzație, iar concluzia lui a fost „nu știu să lucreze în echipă”.
Citeste mai mult pe cariereonline.ro